بررسی حداکثر اندازه آپلود فایل در وردپرس
نوشته شده توسط : صادق عزیزی

افزایش حجم آپلود در وردپرس یکی از مشکلاتی هست که تقریبا برای تمامی کاربران در وردپرس پیش اومده است و در برخی مواقع به دلیل محدودیت در اندازه آپلود فایل در وردپرس از طریق بخش بارگذاری رسانه، بارگذاری فایل متوقف می‌شود. راه حل های مختلفی برای برداشتن این محدودیت ها و آپلود فایل‌ ها بدون محدودیت در وردپرس وجود دارد.

در این آموزش از سری مقالات آموزش وردپرس به شما خواهیم گفت که چطور با چند راه حل ساده می‌توانید حداکثر اندازه آپلود فایل را در وردپرس به راحتی افزایش دهید تا این مشکلات برطرف شود. حتما این مقاله را بخوانید تا با چند راهکار کاملا ساده افزایش حجم آپلود در وردپرس را امکان‌پذیر سازید.

برای شروع کار باید دو سوال مهم را مورد بررسی قرار دهیم :

  • حداکثر اندازه آپلود فایل در وردپرس را چگونه بررسی کنیم؟
  • با چه روش‌های حجم آپلود فایل در وردپرس را افزایش دهیم؟

بررسی حداکثر اندازه آپلود فایل در وردپرس

قبل از اینکه به روش های موجود برای افزایش حجم آپلود در وردپرس بپردازیم ابتدا باید ببینیم که چه میزان حجمی برای رسانه وردپرس ما تعیین شده است. هنگام بارگذاری تصاویر یا رسانه، وردپرس به طور خودکار حداکثر اندازه آپلود فایل را نشان می‌دهد.

برای بررسی آن می‌توانید به پنل مدیریتی بروید و از بخش رسانه، زیرمنوی افزودن فایل جدید را انتخاب کنید. همانند تصویر زیر حداکثر اندازه آپلود فایل در وردپرس نمایش داده می‌شود:

افزایش حجم آپلود در وردپرسحداکثر میزان حجم آپلود

همونطور که در تصویر میبینید حجم آپلود در وردپرس روی 2 مگابایت تنظیم شده است که در این صورت قادر به آپلود فایل‌هایی با بیش از 2 مگابایت نخواهیم بود که باید آپلود فایل‌ها بدون محدودیت در وردپرس را اجرایی سازیم با ما همراه باشید…

روش‌های افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

برای اینکه حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهیم در ادامه روش‌هایی معرفی می‌شود که شما با کمک یکی از این روش‌ها، میتوانید محدودیت بارگذاری در وردپرس را از بین ببرید.

افزایش حجم آپلود وردپرس با فایل فانکشن قالب

با استفاده از فانکشن قالب میتوانید حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهید. برای این منظور ابتدا وارد کنترل پنل هاست شده و بعد به قسمت مدیریت فایل (File manager) هاست رفته و بعد به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کرده و سپس وارد پوشه قالبی که روی سایت فعال هست شوید و بعد فایل function.php را برای ویرایش باز کنید و با افزودن قطعه ‌کد زیر به فایل، می‌توانید حجم آپلود در وردپرس را افزایش دهید.

;ini_set( ‘upload_max_size’ , ‘512M’ )@
;ini_set( ‘post_max_size’, ‘512M’)@
;ini_set( ‘max_execution_time’, ‘300’ )@

افزایش حجم آپلود در وردپرس با ویرایش فایل php.ini

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای افزایش حجم آپلود وردپرس با استفاده از فایل php.ini  صورت میگیرد که برای این منظور لازمه تا به این فایل در سرور دسترسی داشته باشید. بنابراین در صورتی که از سرور مجازی استفاده می‌کنید یا اینکه به این فایل در سرور دسترسی دارید باید به دنبال فایل php.ini بگردید و کدهای زیر را در اون قرار دهید.

upload_max_filesize = 512M
post_max_size = 512M
max_execution_time = 300

افزایش حجم آپلود در وردپرس با ساخت فایل php.ini

در این روش که بیشتر کاربران از آن استفاده می کنند باید با استفاده از FTP به پوشه اصلی سایت وردپرس رفته یا با برنامه مدیریت فایل به حساب کاربری هاست خود دسترسی پیدا کنید. در صورت استفاده از میزبان اشتراکی، فایل php.ini در فهرستتان نمایش داده نمی شود. در صورت موجود نبودن این فایل، فایلی با نام php.ini ایجاد کرده و در پوشه اصلی سایت بارگذاری کنید. در پایان قطعه کد زیر را به فایل php.ini در وردپرس اضافه کنید:

upload_max_filesize = 512M
post_max_size = 512M
max_execution_time = 300

افزایش حجم آپلود فایل با روش htaccess.

با تغییر فایل htaccess. در پوشه اصلی می‌توانید شاهد افزایش حجم آپلود در وردپرس باشید. بنابراین ابتدا فایل htaccess. را برای ویرایش انتخاب کنید و سپس قطعه کد زیر را در آن قرار دهید:

php_value upload_max_filesize 512M
php_value post_max_size 512M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

معمولا این روش بهتر از سایر روش‌ها جواب میدهد اما اگر تو تنظیمات پیوندهای یکتا وردپرس اقدام به تغییر پیوند یکتا کنید یا حتی روی دکمه ذخیره تغییرات بدون انجام هیچ تغییری کلیک کنید این فایل از نو ساخته میشود که تنظیماتی هم که برای اضافه کردن حجم آپلود در وردپرس وارد کردید از بین خواهند رفت و مجددا باید کدها را وارد کنید.

افزایش حجم آپلود وردپرس با افزونه Increase Max Upload File size

می توانید به جای استفاده از کد یا دسترسی به فایل های ریشه ای، از افزونه استفاده کنید. خوشبختانه افزونه‌ای برای آپلود فایل‌ها بدون محدودیت در وردپرس در دسترس است. افزونه‌ای که قصد معرفی آنرا دارم با عنوان Increase Max Upload File size در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4 را ازآن خودش کند که با استفاده از این افزونه قادر به افزایش حجم آپلود در وردپرس خواهید بود.

منبع: اف تی سنتر




:: موضوعات مرتبط: آموزش وردپرس , ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: